Partner:

Mediální partner:

© 2017 APL

Please reload

Protest proti omezení rychlosti plavby v Praze

04.12.2015

1/4
Please reload

Nejnovější příspěvky

Předseda vlády zahájil výstavbu rekreačního přístavu Veselí nad Moravou

23.1.2020

 

 

 

Předseda vlády Andrej Babiš a ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů zahájili 21. ledna práce na stavbě rekreačního přístavu Veselí nad Moravou. Původní přístav, ve kterém rekreační plavba na Baťově kanále v 90. letech začínala, se rozroste na trojnásobek dnešní kapacity, bude vybaven moderním zázemím a novinkou bude servisní centrum pro ekologické služby plavidlům včetně tankovací stanice pohonných hmot. V roce 2000 zde byl městem Veselí nad Moravou vybudován první přístav a turistické lodě začaly brázdit vody obnoveného Baťova kanálu. Po dvaceti letech je Baťův kanál páteří turistického ruchu regionu a 90 000 návštěvníků ročně dokládá, že obnova vodní cesty byl úspěšný projekt. Velikost přístavu ale dnes zdaleka neodpovídá nárůstu počtu lodí a v sezoně je přístav beznadějně obsazen.

 

„Když před půl rokem předseda vlády navštívil Baťův kanál, plavili jsme se na palubě lodi z přístavu Petrov, který ihned po svém dokončení našel své uživatele a v sezóně je přístav plný různých lodí. Ředitelství vodních cest urychlilo přípravné práce a nyní se setkáváme při zahájení stavby dalšího přístavu, tentokrát Veselí nad Moravou. Původní přístav rozšíříme a pozvedneme jej na novou, moderní úroveň,“ řekl Lubomír Fojtů. „V přístavu bude stání až pro 33 rekreačních plavidel, což je trojnásobek oproti dnešnímu stavu. Přenocuje zde tak více návštěvníků města a věřím, že zde najde své místo i více půjčoven lodí. Všichni jistě ocení nová mola s bezpečným přístupem a vyvázáním lodí, kdy každá bude mít k dispozici připojení na elektřinu a vodu. Mola budou rovněž přizpůsobena pro bezpečnou ochranu lodí i za nejvyšších povodní,“ doplnil.

 

 

 

 

Stavbu realizuje společnost firem IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s. a LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o. Celkové stavební náklady ve výši 69,8 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury. „Cílem Ředitelství vodních cest bylo zachovat provoz přístavu během plavební sezony. Proto probíhá první etapa prací při vypuštěném plavebním kanále tak, aby do května byla hotová nová prodloužená přístavní zeď i modernizovaný sjezd pro spouštění lodí,“ dodal Lubomír Fojtů. „Poté své místo najde nové plovoucí molo a po plavební sezoně od října 2020 do dubna 2021 vyroste provozní budova servisního centra s tankovací stanicí pohonných hmot.“

Please reload

  • Google+ Long Shadow
  • Facebook Long Shadow
  • LinkedIn Long Shadow
  • Twitter Long Shadow